Het is nooit gemakkelijk om een vaardigheidskloof aan te pakken
40% van de huidige vaardigheden van werkenden in Nederland zal tegen 2030 verouderd zijn. Let wel, we drukken niet doelbewust op de grote ‘Paniek’-knop en laten chaos heersen. Het is gewoon iets om op te merken als we het hebben over tekorten aan hulpbronnen en waarom bedrijven zo’n uitdaging serieus moeten nemen.
Maar, wat heeft dat te maken met Gamma’s Service Suite voor Microsoft Teams? Welnu, als onderdeel van onze Microsoft Teams-portfolio bieden we professionele services om te helpen bij een effectieve Teams-implementatie. Het is een dienst binnen het bredere portfolio die is ontworpen om het meest uit Teams te halen voor zowel onze partners als hun klanten.
Of het nu gaat om implementatie voor eindgebruikers of voortdurende training voor onze partners, de experts van Gamma staan altijd voor je klaar. Met persoonlijk advies voor de invulling van jouw project helpt Professional Services je eventuele lacunes in vaardigheden of middelen op te vullen.
Onze voortdurende toewijding aan onze partners, plus een gevestigde reputatie als toonaangevende leverancier van communicatiediensten, betekent dat jouw klanten in veilige handen zijn.
Een vaardigheidskloof terzijde
Voordat we ingaan op Professional Services, is het goed verder te kijken naar de waargenomen vaardigheidskloof. Context is daarbij altijd belangrijk.
Voor jongeren tussen de 16 en 24 jaar die in Nederland wonen worden digitale vaardigheden steeds crucialer voor hun toekomstige loopbaan. Hoewel deze generatie is opgeroeid met technologie, blijkt uit onderzoek van het CBS dat niet iedereen over de juiste digitale basisvaardigheden beschikt. Naarmate de arbeidsmarkt verder digitaliseert, wordt het beheersen van digitale tools en media een essentiële voorwaarde om succesvol te kunnen deelnemen aan het werkende leven.
Sinds 2015 is een kwart van de vaardigheden die nodig zijn voor werk in Nederland veranderd. Onderzoek van laat zien dat dit percentage tegen 2027 zal verdubbelen, wat betekent dat de helft van de huidige vaardigheden dan niet meer toereikend is. Deze snelle evolutie wordt aangedreven door digitalisering, automatisering en veranderende werkvormen. De coronapandemie heeft deze trends versneld, waardoor organisaties en werknemers gedwongen zijn om fundamenteel anders te kijken naar hoe, waar en waarom we werken.
Al deze abrupte veranderingen betekenen dat er hiaten in vaardigheden en middelen beginnen te ontstaan. Het adopteren van nieuwe stukjes technologie vereist dat degene die het gebruiken er snel aan wennen, anders lopen ze risico achterop te raken. Daarom mag hulp nooit gezien worden als een laatste redmiddel. Hulp moet altijd top of mind zijn. Professional Services van Gamma kan bij de implementatie van Teams die cruciale ondersteunende speler zijn.
Ondersteuning waar je die nodig hebt
Professional Services is de ideale ondersteuningsoplossing voor partners en klanten. De expertise en middelen die worden besteed aan het implementeren van Teams Phone, of die bredere projectplanning, is er om te worden gebruikt. Onze partners en hun klanten hebben allemaal uitdagingen die ze moeten overwinnen.
Overweeg in feite de volgende scenario’s:
✔️ Hebt u extra resources nodig om op te schalen en klanten te ondersteunen bij het implementeren van Teams?
✔️ Als het gaat om Operator Connect en Direct Routing, heeft uw bedrijf dan kennis en expertise nodig op het gebied van implementatie?
✔️ Bent u op zoek naar een end-to-end ondersteuning voor uw Teams Phone project, inclusief het uitvoeren van de migratie, porteren van nummers en het instellen van Teams Phone-hardware?
✔️ Is het nodig om inzicht te krijgen in de mogelijkheden en processen voor de implementatie van Teams Phone?
Als u zich kunt vinden in een van de genoemde scenario’s dan zou Professional Services een sterke toevoeging moeten zijn.
Gamma’s referenties
We zijn nu al meer dan 20 jaar een Microsoft-partner en we zijn er trots op een toonaangevende Microsoft Teams Voice Partner te zijn. Als Certified Solutions Partner voor Modern Work is Gamma een specialist op het gebied van Teams Calling.
Gamma is wereldwijd een van de grootste aanbieders van Operator Connect en was een van de eerste aanbieders die door Microsoft werd geselecteerd om dergelijke diensten te leveren. Met meer dan 500.000 Teams gebruikers in Europa hebben we uitgebreide ervaring in het leveren van telefoniediensten binnen het Microsoft domein.
We zijn volledig in staat om de configuratie van de Microsoft 365-tenant te ondersteunen. De implementatie wordt beheerd en ondersteund, inclusief het inrichten van een omni-channel contact center, instellen van toestellen en aansluiten van randapparatuur. Uw eigen medewerkers kunnen ook profiteren van praktische training die hun eigen zelfvertrouwen rond Teams Phone vergroot.
Als iemand hulp nodig heeft op het gebied van beheer, dan zijn onze experts volledig thuis in het Teams Admin Center. Wachtrijen, keuzemenu’s of DDI’s van gebruikers; we regelen het voor je in.
Gamma heeft meer dan 20 jaar ervaring in het leveren van onze eigen cloud-first communicatieoplossingen. Als een van de grootste providers in Europa hebben jouw klanten met ons platform extra zekerheid over bedrijfscontinuïteitsplanning. We leveren een calamiteitenroutering en bredere mogelijkheden om bedrijven operationeel te houden, wanneer Teams onverhoopt zou uitvallen.
Het beste van alles is dat de ondersteuning met onze Professional Services-experts gemoedsrust bieden rond Teams Phone en zorgen voor een verlaagd risico. Geen slechte zaak bij het implementeren of uitbouwen van nieuwe technologie.
Spanning en vaardigheden
Het is altijd handig om de juiste hoeveelheid ondersteuning te hebben wanneer dat nodig is. Beperking in vaardigheden of middelen kunnen de implementatie en het gebruik van nieuwe oplossingen bemoeilijken. Het is nooit zonde om een helpende hand te vragen.
Onze Professional Service-Experts werken samen met onze partners om een persoonlijk plan op te stellen dat is afgestemd op de specifieke behoeften van hun klant. Zij zijn het primaire aanspreekpunt voor advies tijdens het project. Deze experts werken samen met jouw team om dat een geslaagde oplevering te garanderen. Met deze ondersteuning ben je al een heel eind op weg naar een succesvolle Microsoft Teams Phone oplevering.