Introductie

Goede communicatie en samenwerking zijn essentieel in het onderwijs. Onderwijsinstellingen hebben verschillende manieren om te communiceren met ouders, leerlingen en docenten, zoals e-mail, nieuwsbrieven, sociale media en online platforms. Maar ook ouders en leerlingen willen op verschillende manieren contact onderhouden met onderwijsinstellingen. Het kan een uitdaging zijn om te bepalen welke kanalen het best werken voor verschillende doelgroepen en hoe deze kanalen optimaal kunnen worden ingezet. Technologische ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden voor communicatie en samenwerking, maar het kan soms lastig zijn om deze op de juiste manier te integreren in het onderwijsproces.

Veel onderwijsinstellingen kiezen voor Microsoft 365 omdat het een uitgebreid en geïntegreerd platform biedt voor productiviteit, communicatie en samenwerking. Een van de krachtige tools binnen Microsoft 365 is Microsoft Teams, dat wordt gebruikt voor samenwerking en communicatie. Met Teams kunnen docenten en studenten eenvoudig samenwerken, gesprekken voeren en online lessen volgen. Maar wat als je telefonie in Teams wilt integreren?

Microsoft Operator Connect is de meest ideale manier om telefonie in Teams voor alle medewerkers beschikbaar te stellen. Als beheerder koppel je met een druk op de knop direct met Gamma als provider en ken je daarna eenvoudig binnen het Teams Admin Center telefoonnummers aan jouw medewerkers toe. Geen ingewikkelde PowerShell scripts en heb je toch aanvullende vragen dan staat onze supportafdeling voor je klaar!

Neem contact met ons op

Meer weten over slimmer werken en effectiever communiceren? Neem dan contact op met ons of een van onze partners

Hogeschool Windesheim haalt meer uit Microsoft Teams

Hogeschool Windesheim maakte in nauwe samenwerking met Gamma een overstap van Skype for Business naar Microsoft Teams. Met Operator Connect biedt Gamma de mogelijkheid om bellen via Teams makkelijk te beheren en eenvoudig te ontsluiten. Optimale bereikbaarheid voor studenten wordt aanvullend gerealiseerd met het ROGER365.io omni-channel contact center.

Optimale onderwijs-ICT voor docenten en scholieren

Verbeterde ervaring voor docenten en scholieren

Leerling of student centraal stellen vraagt om inzicht. Inzicht is te vinden in het gebruik van goede CRM functionaliteit. Vaak wordt gebruik gemaakt van applicaties speciaal voor het onderwijs zoals Magister en Somtoday met gegevens over leerlingen, ouders, studenten en medewerkers. Hierdoor kan er betere en snellere dienstverlening worden geleverd.

Voor tijdsbesparing, het voorkomen van fouten en een betere beleving bij studenten en medewerkers kunnen deze applicaties samenwerken met de telefonieomgeving.

Studenten profiteren van goede onderwijs-ICT

Voortgezet onderwijs beter telefonisch bereikbaar maken

Ongeveer 95 – 98% van de scholen in het Voortgezet Onderwijs heeft recht op het gebruik van Microsoft Teams en gebruikt dit veelal ook als onderdeel van het Microsoft educatie programma. Bellen in Teams beschikbaar maken is een logische vervolgstap. Samen met SLBdiensten zorgt Gamma voor een compleet aanbod: Microsoft Operator Connect voor eenvoudig beheer en snelle realisatie met ondersteuning vanuit Gamma en SLBdiensten in de vorm van training en configuratie.

Betrouwbare communicatie voor juridische dienstverlening

CRM integratie in het onderwijs

Leerling en student centraal stellen vraagt om goede CRM-functionaliteit. Vaak wordt gebruik gemaakt van applicaties speciaal voor het onderwijs zoals Magister en Somtoday met gegevens over leerlingen, ouders, studenten en medewerkers. Hierdoor kan er betere en snellere dienstverlening worden geleverd.

Voor tijdsbesparing, het voorkomen van fouten en een betere beleving bij studenten en medewerkers kunnen deze applicaties samenwerken met de telefonieomgeving. We bespreken graag de mogelijkheden.

Goede ICT voor het onderwijs is essentieel

Veilig en betrouwbaar

Gamma is als provider volledig door Microsoft gecertificeerd om bellen via Teams mogelijk te maken. Als eerste Nederlandse provider voltooide Gamma het uitgebreide certificeringstraject en maakte Microsoft Operator Connect beschikbaar voor Nederlandse organisaties. Ook wanneer je vragen of ondersteuning nodig hebt, ben je bij Gamma aan het juiste adres en is onze helpdesk altijd bereikbaar.

Medewerker gebruikt zorg- ICT

@media print, screen and (min-width: 64em){body.single .row.signposts.cols-3 .signpost {max-width: 33.3333%;}}