Corporate governance – Naleving van code
Gamma Communications plc en werkmaatschappijen (‘Gamma’)
De informatie in dit document is goedgekeurd door het Bestuur op 6 september 2024
Introductie
Gamma Communications plc heeft de Quoted Companies Alliance Corporate Governance Code (de “QCA-code”) (2018 versie) aangenomen. Dit is naar onze mening het kader voor governance dat het best bij het bedrijf past met het oog op onze strategie en daarnaast ook bij onze grootte en groeipotentieel. Het bedrijf neemt kennis van de publicatie van de bijgewerkte versie van de QCA-code in 2023, die van toepassing is op boekjaren die beginnen op of na 1 april 2024. Deze versie zal te zijner tijd worden herzien.
Voor correcte toepassing van de QCA-code moet Gamma de tien beginselen in de code toepassen en gerelateerde verslaglegging publiceren.
De verwijzingen naar onze website in dit document hebben betrekking op: https://gammagroup.co
Beginsel 1 – Stel een strategie en bedrijfsmodel vast die aandeelhouderswaarde op de lange termijn stimuleren
Gamma is een toonaangevend leverancier van communicatie diensten in Europa. Gamma levert zakelijke communicatieproducten die problemen van klanten oplossen en hun bedrijfsvoering efficiënter maken. Gamma verschaft deze diensten vanuit een schaalbaar netwerk en hoogwaardige operationele en verkoopplatforms. Zo kunnen we een groot aantal routes naar de markt ontwikkelen via indirecte kanaalpartners, directe verkoopteams en digitale wegen. Ons bedrijfsmodel is te vinden op pagina 4-6 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Onze groeistrategie is als volgt:
- We ontwikkelen meerdere routes naar de markt in elk land waarin we actief zijn
- We ontwikkelen een gedeelde pan-Europese productset voor UCaaS en CCaaS voor het MKB
- We worden vertrouwd partner van bedrijven door heel Europa en transformeren hun communicatiesystemen
- We worden vertrouwd partner van bedrijven door heel Europa en transformeren hun communicatiesystemen
Onze positieve cultuur is direct van invloed op onze strategie. Deze strategie wordt organisch geïmplementeerd en, wanneer zich kansen voordoen, ook verwezenlijkt met relevante acquisities van functies, producten of toegang tot nevenliggende markten. Meer informatie over onze strategie is te vinden op pagina 12 en 13 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023 en op onze website.
Beginsel 2 – streef ernaar de behoeften en verwachtingen van aandeelhouders te begrijpen en hieraan te beantwoorden
Gamma luistert en communiceert op transparante wijze met aandeelhouders zodat deze voldoende inzicht hebben in onze strategie, ons bedrijfsmodel en onze prestaties. Begrijpen wat analisten en investeerders van ons denken en deze doelgroepen ook helpen inzicht te krijgen in ons bedrijf is een belangrijke factor in de ontwikkeling van ons bedrijf. We gaan actief de dialoog aan met analisten, investeerders en potentiële investeerders. Communicatie met aandeelhouders geschiedt met behulp van persberichten, algemene presentaties ten tijde van de voorlopige en jaarresultaten en persoonlijke vergaderingen (op het moment van de resultaten en op verzoek).
Institutionele aandeelhouders
Om te zorgen dat de leden van het Bestuur inzicht krijgen in de standpunten en zorgen van institutionele aandeelhouders, wordt een regelmatige dialoog onderhouden met deze partijen, waaronder vergaderingen na aankondiging van de voorlopige en jaarresultaten van het bedrijf. Tijdens deze vergaderingen kunnen de executieve directeuren aandeelhouders bijpraten over strategie, de prestaties en bedrijfsevolutie van de Groep. De Voorzitter ontmoet aandeelhouders ook afzonderlijk van de Executive Directors. Alle leden van het Bestuur ontvangen een exemplaar van feedbackrapporten van investeerdersvergaderingen, die onafhankelijk worden samengesteld door de genomineerde adviseur van Gamma. Zo blijven ze op de hoogte van de standpunten van aandeelhouders.
Onze Senior Independent Director en Voorzitters van comités kunnen ook op verzoek afspreken met aandeelhouders,. waarbij de voorzitter van de Remuneratiecommissie op passende tijdstippen met onze grootste aandeelhouders vergadert om remuneratiekwesties te bespreken.
Particuliere aandeelhouders
De algemene aandeelhoudersvergadering is het voornaamste forum voor de dialoog tussen investeerders en het Bestuur. Exemplaren van het Jaarverslag en de kennisgeving van de algemene aandeelhoudersvergadering worden tenminste 21 dagen van tevoren verstuurd aan alle aandeelhouders. Kopieën van deze en andere informatie voor aandeelhouders worden gepubliceerd op onze website. De Executive Directors, voorzitter van het Bestuur en alle andere directeuren wonen altijd de algemene aandeelhoudersvergadering bij en zijn beschikbaar om vragen van aandeelhouders te beantwoorden. Zo snel mogelijk na afloop van de algemene aandeelhoudersvergadering worden de resultaten hiervan gepubliceerd via de Regulatory News Service. De kennisgeving bevat ter informatie ook details over het totale aantal stemmen voor elke motie. Tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering vorig jaar werden alle aan de aandeelhouders gepresenteerde moties aangenomen.
Gamma maakt gebruik van Progressive Equity Research voor onafhankelijk onderzoek en commentaar op Gamma. Dit is voor elke particuliere aandeelhouder toegankelijk via de website van Progressive. Daarnaast onderhoudt Gamma contact met publicaties die door particuliere investeerders worden gebruikt, zodat commentaar op de resultaten van Gamma breed beschikbaar wordt gesteld.
Beginsel 3 – Houd rekening met bredere aandeelhouders- en maatschappelijke verantwoordelijkheden en hun implicaties voor succes op de lange termijn
Gamma heeft zijn belangrijkste klanten, leveranciers en andere adviseurs geïdentificeerd en erkent dat zijn eigen personeel van groot belang is geweest in de groei en succes van het bedrijf tot nu toe. Hieronder volgt een samenvatting met meer informatie en een verwijzing naar paragraaf 172 van de Companies Act, die ook te vinden is op pagina 33 tot 39 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Klanten zijn belangrijke relaties voor Gamma en wij zijn trots op onze hoogwaardige klantenservice. Gamma gebruik de ‘net-promoter score’ om klanttevredenheid te meten en contact te leggen met klanten voor opmerkingen en feedback.
Het bedrijf vertrouwt op een aantal leveranciers om onderdelen van zijn producten en diensten te leveren en ontwikkelt sterke relaties met deze leveranciers. Gamma werkt nauw samen met relevante regelgevende instanties omdat zij beleid formuleren dat schade voorkomt voor consumenten en bedrijven.
Werknemersbetrokkenheid is belangrijk voor ons. We voeren periodiek werknemersonderzoeken uit en de resultaten worden geëvalueerd. Eventuele problemen worden aangepakt. Gamma stimuleert de ontwikkeling van bestaand personeel en zorgt dat zij toegang hebben tot leerkansen.
Het bedrijf wil betrokken zijn bij de gemeenschappen waarin we actief zijn; iedereen bij Gamma heeft jaarlijks recht op extra verlof om een goed doel te steunen of in de lokale gemeenschap te werken en iets terug te geven. Naast ondersteuning van organisaties vanuit het bedrijf werkt Gamma ook met een “Double It”-programma. Dit is een systeem voor werknemers van Gamma waarbij wij het bedrag verdubbelen dat door een werknemer is ingezameld voor een goed doel dat belangrijk voor ze is.
Het Bestuur houdt in het besluitvormingsproces en de formulering van strategieën rekening met de feedback van relevante belanghebbenden. Het ESG-comité richt zich uitgebreider op deze belangrijke gebieden.
Beginsel 4 – Veranker doeltreffend risicobeheer door de hele organisatie, rekening houdend met zowel kansen als bedreigingen
Het Bestuur draagt de eindverantwoordelijkheid voor het systeem van interne controlemaatregelen van de Groep. Het Bestuur moet ook de doeltreffendheid ervan evalueren. Gamma werkt met een robuuste en doordachte constructie voor risicobeheer in alle bedrijfsonderdelen. Deze constructie is ontworpen om werkelijke en potentiële risico’s te identificeren die een invloed op de strategie van de Groep en de dagelijkse bedrijfsvoering kunnen hebben.
Dit proces omvat de identificatie, evaluatie en scoretoekenning van risico’s op basis van waarschijnlijkheid, potentiële impact en adequaatheid van inperkings- of beheersmaatregelen die zijn ingesteld. Op pagina 23 tot 28 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023 is meer informatie over dit proces te vinden.
Op pagina 29 tot 33 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023 staat een lijst van de voornaamste risico’s voor Gamma met een korte beschrijving van hun potentiële impact en wat er wordt gedaan om ze in te perken. Dit is geen volledige lijst omdat het risicoprofiel van het bedrijf zich continu ontwikkelt.
Het bedrijf heeft een vastgesteld kader van interne financiële controle-instrumenten. De effectiviteit hiervan wordt beoordeeld door het Audit & Risicocomité, het Bestuur en het Executive Committee.
Financiële controle-instrumenten
Tot de verantwoordelijkheden van het Bestuur behoren de evaluatie en goedkeuring van de algemene bedrijfsstrategie, waaronder ook de omzet-, winst- en kapitaalbegroting. Het Bestuur ontvangt een gedetailleerd maandelijks pakket voor overleg, met onder andere:
- de financiële resultaten van de Groep (resultatenrekeningen, cashflows, kapitaaluitgaven en de balans)
- maandelijkse afwijkingen van de begroting en het voorgaande jaar. Voorspellingen voor het huidige financiële jaar worden periodiek herzien (op basis van de werkelijke prestaties) en gepresenteerd aan het Bestuur, om te zorgen dat informatie actueel is en eventuele risico’s ten aanzien van het behalen van de gewenste resultaten zo snel mogelijk kunnen worden geïdentificeerd en opgepakt
Het Audit en Risicocomité staat het Bestuur bij in zijn verplichtingen t.a.v. de financiële stukken, het boekhoudkundig beleid en het in stand houden van correcte interne financiële controle-instrumenten.
De Executive Directors en het Executive Committee voeren wekelijks, maandelijks en elk kwartaal een aantal evaluaties uit, waaronder prestaties ten opzichte van KPI’s en andere bedrijfsmetingen.
Er is een uitgebreid jaarlijks begrotingsproces dat een gedetailleerde geïntegreerde winst- en verliesrekening, balans en cashflow oplevert. Deze documenten worden goedgekeurd door het Bestuur.
Niet-financiële controle-instrumenten
De voornaamste onderdelen van de interne non-financiële controle-instrumenten van de Groep zijn als volgt:
- nauwgezet management van de dagelijkse activiteiten van de Groep door de Executive Directors en het Executive Committee;
- een organisatiestructuur met vastgestelde verantwoordelijkheidsniveaus. Dit stimuleert een ondernemend besluitvormingsproces en een snelle implementatie met minimalisatie van risico’s;
- een register van bedrijfsrisico’s. De risico’s voor het bedrijf worden continu opnieuw beoordeeld en beperkende maatregelen worden overwogen en waar nodig geïmplementeerd om het bedrijf te beschermen.
Het Audit & Risicocomité zoals beschreven in Beginsel 9 hieronder is er namens het Bestuur voor verantwoordelijk dat het management een geschikt risicobeheer- en intern controlesysteem met betrekking tot niet-financiële risico’s implementeert.
Beginsel 5 – Houd het Bestuur in stand als een goed functionerend, evenwichtig team onder leiding van de Voorzitter
Onafhankelijkheid
Het Bestuur bestaat uit zeven directeuren. Twee hiervan zijn Executive Directors en vijfzijn Non-Executive Directors, allen met een mengeling van uiteenlopende ervaring en achtergronden. Van de Non-Executive Directors beschouwt de Groep Martin Hellawell, Charlotta Ginman, Xavier Robert, Shaun Gregory en Rachel Addison als onafhankelijke Non-Executive Directors overeenkomstig de definitie in de UK Corporate Governance Code 2018. Meer informatie over de Raad van Bestuur en hun vaardigheden en ervaring is te vinden op pagina 64 en 65 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023 en op onze website. Informatie over de Bestuurs- en Comitévergaderingen die in 2023 zijn gehouden en de aanwezigen bij deze vergaderingen staat op pagina 68 van Gamma’s Jaarverslag en Jaarrekening 2023.
Belangenverstrengeling van directeuren
Het bedrijf heeft doeltreffende procedures om te controleren op belangenverstrengeling en hiermee om te gaan. Het Bestuur is zich bewust van de andere verplichtingen en belangen van zijn directeuren en veranderingen in deze verplichtingen en belangen worden gerapporteerd en, waar nodig, overeengekomen met de rest van het Bestuur.
Beginsel 6 – Zorg dat de directeuren gezamenlijk beschikken over de vereiste actuele ervaring, vaardigheden en bekwaamheden
Gamma heeft een ervaren Bestuur dat expertise in de sector combineert met ervaring bij openbare ondernemingen. Het Bestuur heeft daarnaast goede kennis van onze producten en relaties op hoog niveau met onze voornaamste klanten en leveranciers. De leden van het Bestuur brengen verschillende ervaringen, vaardigheden en persoonlijkheden met zich mee. Het Bestuur erkent dat de diversiteit moet worden verbeterd en dit wordt aangepakt middels opvolgingsplanning en toekomstige benoemingen. Meer informatie over het Bestuur is te vinden op pagina 564 tot 565 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Alle directeuren kunnen voor rekening van het bedrijf gebruikmaken van onafhankelijk professioneel advies ten behoeve van hun verplichtingen. Daarnaast hebben de directeuren direct toegang tot het advies en de diensten van de bedrijfssecretaris en genomineerde adviseur.
Beginsel 7 – Evalueer de prestaties van het Bestuur op basis van heldere en relevante doelstellingen en streef daarbij naar continue verbetering
Effectiviteitsproces t.a.v. prestaties van het Bestuur
Het bedrijf heeft een formeel proces voor een jaarlijkse prestatiebeoordeling voor het Bestuur, de voorzitter en de individuele directeuren. Het Bestuur en zijn comités zijn ervan overtuigd dat zij effectief functioneren.
De prestatiebeoordelingen worden jaarlijks uitgevoerd en de methode voor deze beoordeling wordt steeds geëvalueerd door het Bestuur om het proces te optimaliseren.
Eind 2023 heeft het Bestuur een interne beoordeling van de prestaties afgerond, uitgevoerd met behulp van een online vragenlijst. De scope van de vragenlijst omvatte vragen over bestuur en processen van de Raad, bestuur en processen van commissies, strategische kwesties en toezicht, bijdragen en ontwikkeling, vaardigheden en samenstelling van de Raad en een sectie voor open opmerkingen.
Meer informatie over het rapport van het Nominatiecomité is te vinden op pagina 73 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Benadering tot opvolgingsplanning
Volgens het Bestuur is opvolgingsplanning van het grootste belang voor het toekomstige succes van het bedrijf. De toekomstige leiders van het bedrijf worden geïdentificeerd middels periodieke beoordelingen en managementgesprekken. Er worden persoonlijke ontwikkelingsplannen opgesteld om hun potentieel te realiseren en functiegroei en loopbaanvoortgang te plannen.
Wanneer een nieuw lid moet worden benoemd voor het Bestuur, neemt het Nominatiecomité (onder leiding van de Voorzitter, tenzij zijn benoeming in overweging wordt genomen) het evenwicht van vaardigheden, kennis en ervaring van het Bestuur in overweging, waarna geschikte aanbevelingen worden gedaan ter beoordeling van het gehele Bestuur. Andere hooggeplaatste benoemingen (die geen Bestuursfuncties zijn maar wel cruciaal voor de bedrijfsvoering) geschieden door de Chief Executive Officer in overleg met de Voorzitter.
Beginsel 8 – Bevorder een bedrijfscultuur die is gebaseerd op morele waarden en gedrag
Het Bestuur bevordert een bedrijfscultuur die is gebaseerd op goede morele waarden en gedrag. Het Bestuur heeft goed inzicht in de cultuur van het bedrijf en zorgt dat deze goede morele waarden door de hele organisatie worden weerspiegeld.
Gamma’s cultuur wordt beschreven door vier doelstellingen voor elke werknemer –
- Gamma’s cultuur wordt beschreven door vier doelstellingen voor elke werknemer –
- We houden van groeien
- We staan op en blinken uit
- We doen het juiste
Regelmatige boodschappen van de Chief Executive Officer per e-mail, videoconferentie en “roadshow”-bijeenkomsten bepalen de agenda voor gedrag binnen het bedrijf.
Gamma wil het milieu beschermen en was het eerste netwerk in Groot-Brittannië dat werd gecertificeerd als CO2-neutraal.
Gamma heeft beleid opgesteld voor belangrijke zaken als ethisch gedrag, anti-omkoping en corruptie, gegevensbescherming, gelijkheid, diversiteit en inclusie en klokkenluiden. Dit beleid wordt gecommuniceerd naar alle werknemers, gepubliceerd op onze website en streng toegepast.
Gamma onderhoudt programma’s om vrouwen te stimuleren zich te ontwikkelen en hun volle potentieel te realiseren in een sector die historisch gezien door mannen wordt gedomineerd. Gamma werkt daarnaast met een stageprogramma dat sollicitaties van jongeren met alle achtergronden aanmoedigt.
Het beleid dat door het Bestuur wordt geformuleerd op dit gebied, wordt weerspiegeld in de handelingen en beslissingen van de Chief Executive Officer en het Executive Committee.
Beginsel 9 – Onderhoud governance-structuren en -processen die geschikt voor hun doel zijn en ondersteun goede besluitvorming door het Bestuur
Raad van Bestuur
De rol van de Raad van Bestuur bestaat eruit het succes van het bedrijf op de lange termijn te waarborgen en de aandeelhouderswaarde duurzaam te laten groeien. Het Bestuur is verantwoordelijk voor het management, de koers en de prestaties van de Groep en dient ervoor te zorgen dat de juiste middelen voorhanden zijn om de strategie ten uitvoer te brengen. Het Bestuur leidt en evalueert de activiteiten van de Groep binnen een overeengekomen kader van controle-instrumenten. Zo kan risico worden beoordeeld en beheerd binnen overeengekomen parameters. Er bestaat een duidelijke verdeling van verantwoordelijkheden binnen het Bestuur:
- De Voorzitter geeft leiding aan de activiteiten en zorgt voor de juiste strategische focus en koers en
- de Chief Executive Officer doet voorstellen betreffende de strategische focus aan het Bestuur en implementeert deze na goedkeuring. De CEO houdt daarnaast toezicht op het management van het bedrijf via de Chief Financial Officer en het Executive Committee.
Het Bestuur heeft Audit-, Nominatie-, Remuneratie-, Risico- en ESG-comités aangesteld met formeel gedelegeerde plichten en verantwoordelijkheden. Alle Bestuurscomités functioneren volgens goedgekeurde uitgangspunten. In mei 2024 zijn de Audit- en Risicocomités samengevoegd.
Rol van de comités
Audit & Risicocomité: Dit comité is verantwoordelijk voor de financiële integriteit van de Groep en evalueert financiële processen en prestaties op regelmatige basis. Het bevestigt richting het Bestuur dat alle belangrijke financiële updates eerlijk, evenwichtig en inzichtelijk zijn en voldoet aan alle relevante wet- en regelgeving van Groot-Brittannië. Het is daarnaast verantwoordelijk voor toezicht op de interne auditfunctie en de relatie met de externe auditor, controleert hun prestaties en evalueert de omvang en voorwaarden van hun activiteiten. Het is verantwoordelijk voor het beoordelen van alle soorten risico’s, het bijstaan van het Bestuur bij zijn taak om een gedegen beoordeling uit te voeren van de voornaamste risico’s waarmee het Bedrijf wordt geconfronteerd. De belangrijkste functie is het beoordelen van het risicoregister dat door het management is opgesteld en bijgehouden en het bevestigen dat de voornaamste risico’s zijn geïdentificeerd en (waar van toepassing) zijn beperkt. Het is primair verantwoordelijk voor het waarborgen dat: het management een passend en effectief risicobeoordelings-, beheer- en intern controlesysteem heeft geïmplementeerd; er een effectief systeem is voor de identificatie en beoordeling van nieuwe en opkomende risico’s; de aard en omvang van de voornaamste risico’s waarmee men wordt geconfronteerd, worden begrepen en dat deze effectief worden beheerd en beperkt; en dat er binnen de organisatie een passende risicomanagementcultuur bestaat. Meer informatie is te vinden op pagina 75 to 77 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Risicocomité: Meer informatie is te vinden op pagina 7866 en 7967 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Remuneratiecomité: Het comité is in de eerste plaats verantwoordelijk voor het vaststellen van het beleid voor de beloning en arbeidsvoorwaarden van de Executive Directors, voorzitter en andere leden van het hoger management, hierover aanbevelingen te doen naar het Bestuur toe, en zorg te dragen dat dit beleid doeltreffend wordt geïmplementeerd. De commissie is tevens verantwoordelijk voor de beoordeling van aandelenincentiveplannen en prestatie gerelateerde beloningsregelingen en de daaraan gekoppelde doelstellingen, en voor het doen van aanbevelingen aan de raad van bestuur in verband daarmee. Meer informatie is te vinden op pagina 83 tot 105 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Nominatiecomité: Het Nominatiecomité houdt toezicht op opvolgingsplanning voor het Bestuur en het hoger management en ondersteunt het Bestuur bij de uitvoer van zijn verantwoordelijkheden ten aanzien van de samenstelling en inrichting van het Bestuur en zijn comités. De voornaamste verantwoordelijkheden bestaan uit: het proces leiden en aanbevelingen voor de benoeming van nieuwe directieleden doen richting het Bestuur; regelmatig de structuur, grootte en samenstelling (inclusief vaardigheden, kennis, onafhankelijkheid, ervaring en diversiteit) van het Bestuur evalueren, eventuele veranderingen aanbevelen en plannen voor een goede opvolging opstellen; het Bestuur voorzien van aanbevelingen over geschikte kandidaten voor de rol van Senior Independent Director, Workforce Engagement Director en leden van de Audit & Risico, ESG- en Remuneratiecomités in overleg met de voorzitters van de betreffende comités; en evaluatie van extern en intern Bestuur en comités. Meer informatie is te vinden op pagina 71 to 74 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
ESG-comité:: Dit comité houdt toezicht over de ontwikkeling van de groepsstrategie en governance-structuren, de bijbehorende doelstellingen en het beleid ten aanzien van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid (ESG); zorgt dat het management geschikte KPI’s en gerelateerde doelstellingen op het gebied van milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid opstelt en houdt toezicht op de doorlopende prestatiemeting en rapportage hierover; blijft op de hoogte van trends en gerelateerde normen en wettelijke eisen op het gebied van milieu en maatschappij en welke invloed deze op de strategie en financiële prestaties van de Groep kunnen hebben; en zorgt dat de Groep transparant is in zijn verslaglegging over milieu en maatschappelijke verantwoordelijkheid naar alle belangrijke belanghebbenden en dat bewustzijn op dit gebied wordt gestimuleerd door de hele organisatie. Meer informatie is te vinden op pagina 80 en 82 van Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2023.
Zaken voorbehouden aan het Bestuur
Er is een formeel overzicht van zaken die zijn voorbehouden aan het Bestuur. Het Bestuur is verantwoordelijk voor de algehele groepsstrategie en het algehele groepsmanagement, financiële verslaglegging en controle-instrumenten, groepsstructuur en kapitaal, corporate governance, samenstelling van het Bestuur en andere benoemingen.
Plannen voor de ontwikkeling van het bestuurskader
Er zijn momenteel geen plannen voor de ontwikkeling van het bestuurskader.
Beginsel 10 – Communiceren hoe het bedrijf wordt bestuurd en presteert door een dialoog te onderhouden met aandeelhouders en andere relevante belanghebbenden
Het bedrijf communiceert met aandeelhouders door het Jaarverslag en de jaarrekening, jaarlijkse en halfjaarlijkse kennisgevingen, de algemene aandeelhoudersvergadering en een-op-een vergaderingen met grote bestaande of potentiële aandeelhouders. Op de website van het bedrijf is daarnaast ook veel bedrijfsinformatie (waaronder alle kennisgevingen en presentaties van het bedrijf) beschikbaar voor aandeelhouders, investeerders en het algemene publiek.
Historische jaarverslagen en andere bestuursgerelateerde materialen
Rapporten van de Audit-, Nominatie-, Remuneratie-, Risico- en ESG-comités zijn te vinden in Gamma’s Jaarverslag en jaarrekening 2022 (let op: er zijn aparte rapporten opgenomen voor de Audit- en Risicocommissies, aangezien deze in 2023 als aparte commissies functioneerden). Historische rapporten en jaarrekeningen en alle kennisgevingen en circulaires vanaf oktober 2014 (de datum waarop het bedrijf werd toegelaten tot de AIM-markt van de London Stock Exchange) zijn beschikbaar op onze website.
Openbaring van stemresultaten van de algemene aandeelhoudersvergadering
Zo snel mogelijk na afloop van de algemene aandeelhoudersvergadering worden de resultaten hiervan gepubliceerd via de Regulatory News Service. De kennisgeving bevat ook informatie over het totale aantal stemmen voor elke motie. Tijdens de meest recente algemene aandeelhoudersvergadering op 17 mei 2023 werden alle voorgestelde moties aangenomen.