ITChannelPro zomercolumn

Zomercolumn  

Rick van Schaik, CCO Gamma Communications Benelux

Verbinden

Mensen verbinden geeft mij energie. Covid-19 veranderde dat, maar dat maakte het tegelijkertijd ook extra uitdagend! Want hoe blijf je verbonden, met elkaar, met collega’s, met partners en met klanten?

Hybride werken

De missie van Gamma is om mensen in staat te stellen slimmer samen te werken. Tijdens Covid-19 werden oplossingen zoals Microsoft Teams opeens heel belangrijk. Sinds begin dit jaar is het mogelijk om een extra, fundamentele functie toe te voegen aan deze oplossingen, door ook telefonie te integreren. Met betrouwbare communicatiemogelijkheden zijn medewerkers in staat overal te werken, vanaf elk device. Onze klant UniK maakt werk van een inclusieve samenleving, ieder mens verdient een plek in onze maatschappij. Zij maken sinds dit jaar gebruik van onze nieuwste oplossing Microsoft Teams Operator Connect, waarmee hun medewerkers elkaar en ook met klanten kunnen bellen via Microsoft Teams. Dat wij mensen dichterbij elkaar brengen en hiermee bijdragen aan de doelstelling van UniK, daar ben ik trots op!

Welzijn

Na de uitbraak van Covid-19 hebben we, met het oog op het welzijn van onze medewerkers, snel gereageerd. We hebben onze medewerkers direct alle tools gegeven om te werken vanuit huis. Dit was natuurlijk mogelijk dankzij onze eigen Cloud-oplossingen, die flexibel werken mogelijk maken. Recente onderzoeken tonen aan dat werknemers gebruik willen maken van toepassingen, die hen helpen verbonden te blijven met hun collega’s. Als werkgever is het belangrijk hier adequaat op in te spelen. Om flexibel werken en UCaaS oplossingen succesvol te maken, dienen organisaties hun cultuur en manier van werken te veranderen. Onboarding, training en adoptie door medewerkers hebben aandacht nodig, alleen dan haal je het maximale uit deze tools. Dit vermindert frustratie, verhoogt de productiviteit en geeft werknemers meer vrijheid om verbonden te blijven via één platform. Onze eigen ervaring en inzichten hebben ons geholpen om onze Partners en hun klanten de juiste ondersteuning te bieden.

Duurzaamheid

Ook voor Covid-19 is duurzaamheid een belangrijk aandachtspunt voor Gamma geweest. We zijn sinds 2006 CO2-neutraal. We zetten ons in om onze ecologische voetafdruk in al onze diensten te verminderen. Dit helpt ook onze klanten om hun duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken. Onze UCaaS oplossingen zorgen er bijvoorbeeld voor dat werknemers efficiënt communiceren en samenwerken, ongeacht hun locatie. Hierdoor wordt het uiteindelijk minder noodzakelijk om te reizen. En minder reizen vermindert uiteindelijk de CO2-uitstoot. Dit onderwerp is juist nu actueel bij instellingen en ondernemingen. Met onze Partners denken we mee hoe onze oplossingen de duurzaamheidsdoelstellingen van klanten helpen te behalen.

Focus

Ik ben onlangs gestart bij Gamma, maar ik zie dat het speelveld van #IT én #telecom enorm in beweging is. Ik zie daarin een centrale rol voor Gamma, waarin we samenwerken met bestaande én nieuwe Partners. Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder; het draait om Team(s)work, zowel binnen als buiten onze organisatie. De grote vraag vanuit diverse instellingen en ondernemingen heeft de afgelopen maanden bevestigd dat het integreren van telefonie in Microsoft Teams een actuele behoefte is voor optimale communicatie met elkaar en klanten, een beller is sneller! We zijn inmiddels in gesprek met een aantal nieuwe Partners die interesse hebben om onze Microsoft Teams Operator Connect ook beschikbaar te maken voor hun klanten. In nauwe samenwerking met Microsoft zullen we nieuwe en bestaande partners blijven informeren en inspireren hun klanten het maximale uit Microsoft Teams te halen. Ik kijk er naar uit om dit samen met het hele team van Gamma tot een succes te maken!